
Кафедра іншомовної підготовки, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва Навчально-наукового інституту УІПА Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна здійснює активну науково-дослідну та освітню діяльність за такими напрямами:
- удосконалення методики викладання іноземних мов у закладах вищої освіти;
- дослідження процесів європейської інтеграції та розвитку міжнародного співробітництва в галузі освіти і науки;
- упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес;
- розширення програм академічної мобільності студентів і викладачів;
- організація та проведення міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференцій, семінарів, симпозіумів;
- налагодження партнерських зв’язків із провідними вітчизняними та закордонними освітніми й науковими установами;
- сприяння формуванню міжкультурної комунікації та розвитку професійних компетентностей майбутніх фахівців.

Напрям науково-дослідної роботи кафедри: ««Формування багатомовної компетентності студентів інженерно-педагогічних спеціальностей у контексті європейської інтеграції: інноваційні підходи до викладання іноземних мов» (вересень 2024 р. – травень 2026 р.)».

Підвищення кваліфікації:
Кафедра іншомовної підготовки, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва активно здійснює діяльність у сфері підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та спеціалістів різних галузей. Основними напрямами є:
- організація та проведення курсів і тренінгів з удосконалення володіння іноземними мовами;
- розробка та реалізація програм підвищення кваліфікації з питань європейської інтеграції та міжнародного співробітництва;
- упровадження сучасних освітніх технологій та цифрових інструментів у навчальний процес;
- проведення семінарів, вебінарів та майстер-класів для викладачів і фахівців;
- участь у міжнародних проєктах і програмах професійного розвитку;
- сприяння академічній мобільності та стажуванню викладачів у провідних зарубіжних університетах і наукових центрах.
Метою діяльності кафедри у сфері підвищення кваліфікації є формування високого рівня професійної компетентності, підвищення ефективності педагогічної діяльності та інтеграція української освіти у європейський та світовий освітньо-науковий простір.

Напрямки роботи:
Протягом усього періоду навчання студенти готуються за такими дисциплінами:
- Іноземна мова
- Іноземна мова за фахом;
- Іноземна мова-професійно-ділового спілкування)
- Ділова іноземна мова
- Іноземна мова у професійній діяльності
Постійно підкреслюється і необхідність модернізації та удосконалення підходів до викладання іноземних мов й технологій навчання. Сьогодні на кафедрі застосовуються різні методи викладання іноземних мов, зокрема комунікативний, інтерактивний, проєктний, компетентнісний та міждисциплінарний підходи. Активно використовуються сучасні цифрові ресурси, мультимедійні засоби та онлайн-платформи, що дозволяє поєднувати традиційне аудиторне навчання з інноваційними формами освітньої діяльності.
Особлива увага приділяється формуванню іншомовної комунікативної компетентності, розвитку критичного мислення, навичок міжкультурної взаємодії та професійної мобільності студентів. Викладачі кафедри впроваджують інтерактивні технології, методи проблемного навчання, кейс-стаді, рольові ігри та симуляційні вправи, що сприяють підвищенню мотивації студентів та ефективності навчального процесу.
Кафедра орієнтується на найкращі європейські практики, забезпечуючи високу якість мовної підготовки майбутніх фахівців та їх готовність до навчання й професійної діяльності в умовах міжнародного співробітництва.
Велика увага на кафедрі приділяється виховній і профорієнтаційній роботі із здобувачами вищої освіти, а також із майбутніми абітурієнтами. Викладачі кафедри активно долучаються до позааудиторної роботи із здобувачами освіти (організація роботи студентського наукового гуртка, Євроклуб).
Кафедра іншомовної підготовки, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва орієнтується на неухильне підвищення рівня вимог до викладання всіх навчальних дисциплін, високу професійну та загально-наукову підготовку професорсько-викладацького складу, високий рівень та культуру подачі навчального матеріалу, спонукання до активного та творчого засвоєння знань здобувачами освіти, що базується на високому науково- методичному рівні читання лекцій, проведення практичних занять, впровадженні у навчальний процес інноваційних методик викладання.
.